zout op een krant gooien en daar over heen strijken met warm strijkijzer, werd volgens mij vroeger gedaan. Met groen sponsje en cif lukt ook, zet strijkijzer aan op minimum, haal daarna stekker uit stopcontact en maak het schoon, doe wel beetje water op de spons er bij. Gebruik geen andere schoonmaak of kalkverwijderende middelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik laat de strijkbout lauwwarm worden, en poets hem dan gewoon met water en een microvezeldoekje.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik doe het normaal met Cilit Bang keukenreiniger. Zal er niet voor bedoeld zijn maar werkt perfect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat Rieneke zegt doe ik ook. Als het er dan nog niet af gaat, dan kun je sticker verwijderaar gebruiken. Wel daarna even goed ontvetten, dat spul is nogal vet en het ruikt best sterk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Schoonmaken strijkzool
Als de onderkant van je strijkijzer zwart is, laat hem dan lauw worden , ga er met een witte kaars of theelichtje over en strijk dan over een dikke laag keukenpapier.
Het kan zijn dat je het een paar keer moet herhalen.
Je kunt het eventueel ook eerst met tandpasta poetsen.
*Schoonmaken strijkzool
Wanneer het strijkijzer nog warm is, plaats je het op een nat doek, dat doortrokken is met azijn water.
De volgende dag krijg je het vuil er gemakkelijk af met een beetje Cif en een groen sponsje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steek de stekker in het stopcontact en zet de bout op minimum. Zodra het lampje uit is, de stekker er weer uithalen. Vervolgens met het bekende groen/gele (sorbo)
sponsje de nog lauwe zool schoonmaken. Dit kun je doen met de groene kunststof schuurkant. Maak het sponsje vochtig met gewoon leidingwater. Gebruik nooit schoonmaak- of kalkverwijderende middelen. Is het hardnekkig ga dan met de warme bout over een met azijnwater doordrenkte doek en de volgende dag kun je hem makkelijker schoonmaken, evtl. met wat cif op het sponsje.
amc