Ik wil graag nu een jas verven met dylon textielverf, kan ik huishoud soda gebruiken in plaats van zout?

Er staat op de verpakking dat ik zout nodig heb, dit heb ik nu niet in die hoeveelheid in huis maar wil wel nu het kledingstuk verven. Wel heb ik veel huishoud soda in huis, zou ik het daar mee kunnen doen?

Toegevoegd na 27 minuten:
En onthardingszout van de vaatwasser?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

nee, ik heb het ook wel eens geprobeert, jammer maar helaas, werkte niet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook niet proberen met minder zout dan aangegeven in de gebruiksaanwijzing, dan wordt je jas niet kleurvast. Weet je zeker dat je jas geen coating heeft, om hem waterdicht te maken bijvoorbeeld, ook dan kan hij niet geverfd worden.