ja dat kan ,met een fluorwaterstofzuur kun je een laag van je ruiten af-etsten waarna de ruit weer als nieuw uitziet ,het probleem is echter dat je een dergelijk produkt niet kunt kopen en dus ook niet gebruiken vanwege de agressieviteit van dat sterke zuur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Is er geen bedrijf dat dit voor vraagsteller kan doen?
teusvh
10 jaar geleden
Ik heb vaak gewerkt met dat zuur (HF), en je hebt ogenblikkelijk matglas. Het vreet zelfs dwars door beton, en ook gewoon ijzer zie je zomaar oplossen. Die ruit krijg je dus nooit meer goed, of je zou dagen moeten gaan polijsten.
Ivana
10 jaar geleden
Dan is oribatei toch wel heel onduidelijk in zijn antwoord.: waarna de ruit er weer als nieuw uitziet.
Gaf mij het idee dat er iets aan het probleem kon worden gedaan.
Teus, een duidelijke reactie. Verhelderend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teush je verteld onzin ,in het verleden heb ik met dat zuur honderden ha tuinbouwglas gereinigd en weer als nieuw gemaakt je moet weten wat je doet als je met dergelijke produkten werk en schijnbaar weet jij dat niet t ,in Tschechië gebruiken ze dat materiaal om bij kristallen wijnglazen de randen na het snijden af te ronden ,en die worden dan echt niet matglas.
Den Braven heeft een hele fijne foamreiniger, misschien werkt die.