Heb een nieuw leren jasje gekocht maar het stinkt naar de verf die gebruikt is. Wat kan ik hier aan doen.?

Er hangt een doordringende lucht aan die je door het hele huis ruikt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Heb je deze bij de kruidvat gekocht?
Ik heb vrijdag een leren jasje daar gekocht ,die stonk ook
zo,vreselijk die lucht door het hele huis.
Heb hem de volgende dag weer terug gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou als het mooi droog weer is de jas een dagje buiten neerhangen. even lekker laten luchten
14 jaar geleden
buiten ruik je het niet en in huis is de beste plek denk ik en gesloten kast totdat de jas is ingedragen
14 jaar geleden
De geur van Leer is lekker. Daaraan herken je echt leer. Als dit echt zo overduidelijk stinkt dan zou ik misschien toch overwegen om eens terug naar de winkel te gaan. Wat je beschrijft is niet de geur van het Leer en de verf lijkt me ook wat extreem.

kortom: veel luchten kan helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ruikt is waarschijnlijk niet de geur van de verf, maar de geur van het looien. Goedkope leerproducten hebben vaak een vies looiluchtje. Die gaat er alleen naar verloop van tijd uit.
Je kunt het bespoedigen door je jas in een tas te stoppen en er koffie bij te doen, en dit zo een aantal dagen (open) te laten staan. De jas gaat dan wel naar koffie stinken, maar de looilucht gaat er uit. En als het toch verflucht is, verdwijnt die ook.

Ik vond ook nog deze grappige link van leerlucht uit 'n potje.