Hoe krijg ik mijn hoofdkussen zo snel mogelijk droog?

Ik heb m gewassen, en op de verwarming te drogen gelegd, en draai m telkens een beetje om zodat een ander deel op de hitte ligt.
Maar het is nu al anderhalve dag sinds het wassen, en er zitten nog steeds vochtige stukken in, en van dichtbij stinkt ie (maar misschien deed ie dat voor het wassen ook wel). Hoe zorg ik dat ie zo snel mogelijk droog wordt zodat hij niet gaat schimmelen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja: het is een donzen kussen.

Toegevoegd na 8 minuten:
En ik heb geen centrifuge.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zit er in de kussen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dons

Antwoorden (8)

Ik gooi onze hoofdkussens altijd in de wasdroger. Ik laat ze even draaien, haal ze er dan uit om de vorm er weer in te krijgen en dan weer even in de droger. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor soort hoofdkussen je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dit weer kun je hem lekker in de zon leggen.Ik hoop tenminste dat daar ook de zon schijnt net als hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
170 op de snelweg rijden en 't kussen uit 't raam houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het beste antwoord ik zou wel iets zachter rijden ik denk dat je bij 80km/u al kramp in je arm krijgt
+1
Uw donzen of veren kussen kan probleemloos in de centrifuge en net zo veilig in de droogtrommel, op maximaal 60°C. Daarna schudt u het even flink op, zodat het volume zich herstelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen droger hebt zoals ik, kun je het drogen met een ventilator, gewoon standje 3 en het is zo droog.

In de zon leggen is inderdaad ook een optie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat je gen droger hebt, ik ook niet trouwens.

Wat ik zou doen is, hem (net gewassen) meenemen als je een koffie/thee afspraak hebt met iemand die wel een droger heeft, en hem daar in de droger gooien. Wel eerst even vragen natuurlijk, maar het mag vast wel.

Anders de stomerij.

Toegevoegd na 11 minuten:
gen=geen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het ook proberen met een föhn, en dan op de hoogste stand zetten, dat moet volgens mij wel lukken.

Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een ventilator kom je een heel eind.
Ik deed dit altijd op de camping, klein kacheltje erbij, plus een ventilator laten blazen.
Voor je het weet was het droog.