Van HG Schimmel-vocht en weerplekken reiniger.
Wel eerst even op een plekje dat je niet ziet testen of het niet de stof te veel aantast.

https://www.google.nl/search?q=HG+Schimmel-vocht+en+weerplekken+reiniger&oq=HG+Schimmel-vocht+en+weerplekken+reiniger&aqs=chrome..69i57j0l4.2756j0j4&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SUPERDIKKE MIN!! dat is ZEER agressief spul, en zelfs gevaarlijk voor natuur en milieu. Het is om natte ruimtes, zoals badkamers en toilletten mee schoon te krijgen. Dit is zeer agressieve bleekmiddel. je kan het het ZELF checken in de desbetreffende supermarkt waar ze het spul verkopen! NIET BEDOELD voor kinderwagens!!! "HG schimmel-, vocht- en weerplekken reiniger vernietigt direct alle schimmels, waardoor de vieze zwarte plekken verdwijnen. Deze lelijke zwarte schimmel-, vocht- of weerplekken komen veel voor in siliconenvoegen tussen badkuip en tegelwand, in de douchecabine en in het stucwerk. De ondergrond vanaf 3 tot 5 cm met HG schimmel-, vocht- en weerplekkenreiniger besproeien. Bij sterk vervuilde oppervlakken de behandeling na 10 minuten herhalen. Het middel 30 minuten laten inwerken en daarna schoonmaken met water en spons."
http://nl.hg.eu/fast-shop/product/id/49/ Persoonlijk zou ik dit niet gebruiken, in de wetenschap dat me kind weer in de kinderwagen gaat en dus de stof in de mond zou kunnen stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/haal-vocht-schimmel-bekleding.148982 http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8416912&view=next http://forum.viva.nl/forum/list_message/10239723
als het geen stoffen bekleding is zou je met wat bleekwater kunnen proberen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met bleek bleek je de bekleding, het gaat er dus niet mee weg.
Als het "weer" erin zit (zwarte puntjes), gaat het er helaas niet meer uit.

Je kan het wassen in de wasmachine en dan hopen dat het eruit gaat.

Met bleekmiddel bleek je de schimmelplek alleen maar, het gaat er niet mee weg. Het blijft er dus in zitten (in verbleekte vorm).

KLinkt heel gek misschien, maar je kan ook met kunstgebitreiniger de bekleding weken, daarmee gaan de vlekken er ook vaak uit.

Wat ook werkt is hg oxi-vlekkenwonder, biotex, vanish, ariel vlekverwijderaar, k2r vlekkenspray. Zelf doe ik het dan in een emmer heel heet water, en gooi er wat van het spul in (van 1 merk), doe de (be)kleding erin en laat het een middagje staan.

De garantie dat het helemaal verdwijnt kan ik je helaas niet geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weervlekken in gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.
Succes!