Hoe krijg ik watervaste stift uit de witte opdruk van kleding?

Pure alcohol en nagellakremover zijn al uitvoerig geprobeerd en werken niet...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Probeer het eens met koude melk, melk erop gieten, even laten intrekken, met een zacht borsteltje vlek eruit borstelen, laten drogen en wassen op de voor het kledingstuk geschikte wasprogramma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik ga zeggen gaat mischien absurd klinken maar het kan mischien helpen. Als er lijnen staan van permanentstift op een whiteboard staan dan kan je deze verwijderen door met een permanentstift over te gaan en dan met het normale product te reinigen.
Je zou nu eens moeten testen of dit ook op texstiel kan . Door dit te doen dan ga je met de oplosmiddelen in de stift de aanwezige vlekken ook terug oplossen en dan is het mischien een kwestie om snel te wassen. Zoals men vuur met vuur bestrijd.
Je kan ook eens proberen er achter te komen welke oplosmiddelen er in de stift zitten. Mischien kan je dan zo de kleurstoffen losmaken om ze daarna weg te wassen.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eens met Dasty ontvetter, alleen te koop bij Wibra voor plm. 1,99 per flacon. Je moet dan de gele flacon hebben. Je krijgt hier de goorste vlekken mee weg.
Er is ook speciale vlekverwijderaar van Dasty (witte flacon) maar ik vind de ontvetter beter werken.
Ik zou het met een doekje aanbrengen en niet spuiten om de witte opdruk te beschermen. Je moet het even in laten trekken en daarna op de gebruikelijke manier wassen.
Dasty is wel rotzooi voor je handen dus trek huishandschoenen aan voor je het opbrengt.