Kun je alle stofzuigers laten blazen?

Of kan dat alleen bij sommige modellen? En wat is het nut ervan eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

Vroeger(daar heb je opa weer),was dat wel bij veel stofzuigers het geval. Je kon er een slang met kap bijkopen om je haar na het wassen te drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met die van mij kan het niet in elk geval. Het nut? Misschien als bladblazer gebruiken of stof onder je bed vandaan blazen? Het zit niet in mijn eisenlijstje als ik een nieuwe stofzuiger zou kopen in elk geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, slechts een enkele stofzuiger is met die functie uitgerust. Het voordeel zou moeten zijn dat als je iets verkeerds hebt opgezogen dat de pijp blokkeert, je dat op die manier weer kunt verwijderen. In de praktijk valt dat echter vies tegen ; een goeie verstopping werkt naar beide kanten.

Het is een leuk extraatje als het er toevallig opzit, maar beslist geen reden om meer geld aan een stofzuiger uit te geven. Eventueel zou je er dingen mee schoon kunnen blazen als zuigen te riskant is (tussen je toetsenbord ofzo), maar eerlijk gezegd zou ik dat ook niet zo snel durven wagen ; wie garandeert dat je toch niet ook stof meeblaast....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad! Dan kun je weer opnieuw gaan stofzuigen. Wel eerst weer op zuigen gezet natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blaasfunctie is voor moeilijk bereikbare plekken en niet voor een verstopte slang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
? Hoe moet ik dat voor me zien dan ? Als je er onmogelijk bij kan, dan blazen ofzo ? Wordt het daar schoon van ?
de meeste stofzuigers niet meer. Karcher heeft nog wel een blaas model
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet het inderdaad steeds minder.
Ik vond het altijd makkelijk om bijvoorbeeld de stof achter de verwarming weg te blazen omdat zuigen lang niet zo krachtig is om het daar weg te halen. Ook je luchtbedden etc, kan je makkelijk zo oppompen.