Bestaat de grote voorjaarsschoonmaak nog? Zo nee, waarom niet. Zo ja, hoe pak je zoiets aan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit leeft nog meer onder de 'oudere generatie'. Vroeger werd in het voorjaar het hele huis van boven tot onder helemaal schoongemaakt. De grote schoonmaak. Mensen doen het nu nog wel maar het speelt niet meer zo als vroeger. Matrassen worden uitgeklopt, alles wordt van de muren gehaald, gordijnen gewassen. Dus dingen die je niet zo gauw 'elke dag'doet zoals bijv. stofzuigen.
Hoe je dit aanpakt. Je begint op de bovenverdieping en werkt zo het hele huis af naar beneden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het bestaat nog maar het is nooit een "must" geweest. Net wat mijn voorganger zei: het is vaak de oudere generatie die het doet. Tegenwoordig hebben mensen het heel druk met werk en hobby en komt schoonmaken op de tweede plaats. Naar mijn mening niets mis mee. Vind het persoonlijk ook overdreven om een grote schoonmaak beurt een naam te geven. Als je je huis altijd schoon houd hoef je er ook geen speciale dag voor te hebben. Voorkomen is dus beter als genezen! HOUD JE HUIS SCHOON :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is niet meer alleen schoonmaak tegenwoordig, het voorjaar wordt wordt vaak aangegrepen om meteen alles in huis een andere plek te geven. Tv + bank op andere plaats etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenwoordig wordt de uitdrukking "op je paasbest" gebruikt als iemand er netjes gekleed uit ziet. Dit paasbest behelsde in vroeger dagen het hele hebben en houden. De voorjaarsschoonmaak werd dus altijd gehouden om met pasen een "paasbest" huis te hebben.