Hoe kan ik het beste een RVS drinkbakje schoonmaken?

Dit zijn bakjes waar de katten uit drinken. Ze zitten nu vol met aanslag. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Ik wil niet met allerlei schadelijk spul aan de slag, dat vind ik iets te gevaarlijk voor de beesten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

sIs het kalkaanslag? Dan helpt een nachtje in de azijn (gewoon huis tuin en keuken azijn) uitstekend. Daarna gewoon afwassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip. Maar schoonmaakazijn is véél goedkoper :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar om daar nu een hele fles van te kopen voor dit probleem terwijl je vast wel huis tuin en keuken azijn in huis hebt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt altijd wel van pas om kranen schoon te maken, douchekoppen, kalkaanslag bij het puntje van de afvoer, wcpot, enz. enz. Zo'n fles van een liter kost 3 of 4 dubbeltjes :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
milieuvriendelijk. goedkoop en doeltreffend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt perfect, dank voor je antwoord!

Andere antwoorden (6)

Gewoon met afwasmiddel en dan goed afspoelen
Kan ook in de vaatwasser, geen probleem.

Maar hoe komt die aanslag daar? Als je het om de paar dagen wast kan er geen aanslag komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze ook. Na een wasbeurt in de vaatwasser komen ze er als nieuw weer uit. En ik weet bijna zeker dat er niets schadelijks achterblijft op de bakjes, ze staan tussen mijn eigen bestek....
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb helaas geen vaatwasser, dus dat wordt lastig.
AWM
14 jaar geleden
Oké. Ik kan niet in je beurs kijken, maar dat is een van de mooiste uitvindingen van de vorige eeuw :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beurs is goed, maar vind het niet echt nodig ;)
ik ken de kringen, ook tegen kringen en vlekken op bestek en in theekopjes: theekdoek vochtig maken, en oppoetsen. Werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan nog steeds de zogenaamde brillo sponsjes. Een fijn metaal schuurspons met een reinigings middel.
Hier maak ik altijd het drinkbakje van de kat mee schoon. Werkt perfect. Wel even nawassen met een gewoon afwasmiddel en daarna goed afspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krast dat niet op rvs?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt goed, zal eens kijken waar ik die kan vinden +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cindy. Ja, het kras wel, maar beter een paar krassen dan een verkalkte bak waar de kat niet meer fris uit kan drinken.
Gebruik ze overigens ook voor mijn bakpannen van rvs, op advies van de kookwinkel. Je moet het natuurlijk niet gaan gebruiken op zaken zoals rvs tafelpoten, luidprekers, lampen etc. Dat is geen gezicht.
Inderdaad zoals hier boven, azijn er in en even lang laten staan.

Je kan het ook proberen met een schuursponsje en wat afwasmiddel of Ciff, goed naspoelen, dan kan het echt geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad azijn, een echt tovermiddel. En als dat niet wil, neem dan een halve opgeloste vaatwastablet (of een theelepel poeder) en laat dit een nachtje weken.