Hoe krijg je nagellakremover vlekken van een matglazen ruit? Helaas is na het verwijderen van lijmresten een witte vlek achter gebleven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (4)

Krijg je niet meer weg. Er zit aceton in en dat tast glas aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt het eens proberen met koperpoets, Je haalt daarmee de waas weg. Gewoon wat op een papiertje doen en erover heen poetsen.(eerst klein stukje proberen) Daarna met een vochtige doek afnemen. Het heeft bij mij ook gewerkt, Ik hoop dat het bij jou ook lukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is die matte ruit wel van glas of is deze van kunststof ? Dit kunststof is gevoelig voor aceton en dan zal het kunststof oppervlakte oplossen en een onherstelbare matte witte plek achterlaten. Polijsten heeft geen zin als de plek aan de matte zijde van de ruit zit. De matte aanzien wordt namelijk ontleend aan de "regelmaat" van het oppervlak en deze "polijst" je er nooit meer in !

Is de ruit van glas, dan wordt het oppervlak niet aangetast door aceton. De matte vlek wordt dan veroorzaakt door achtergebleven materiaal (reststoffen nagellak?) op/in de onregelmatige glasstructuur welke het matte effect veroorzaakt. In dat geval zo deppen met aceton (eerst tijd geven voor oplossen van deze reststoffen) en dasrna wegspoelen (met aceton) tot verminderen of verwijderen van de matte vlek gaan leiden.

Glas kan uiteindelijk wel mat worden door slijtage van het oppervlakte of aantasting van het bestandsdeel potas in het glas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In nagellakremovers zit vet, dit kan achtergebleven zijn op je ruit. Dit haal je simpel weg met een doekje gedrenkt in een sopje van afwasmiddel (Dreft).