Hoe krijg ik nicotinelucht uit een grote zitzak?

Ik heb een grote zitzak gekregen maar hij stinkt echt vreselijk naar de rook ik heb hem al 2 keer ingespoten met HG luchtjes verwijderaar maar dit mocht niet baten. Iemand een idee mijn zoon wil hem zo graag in zijn kamer maar nu staat ie op balkon te luchten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
10 jaar geleden
Het is een gok, maar ik zou het ding eens goed soppen met verdunde ammonia.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is er niet eentje met een losse hoes? Dan zou hij in de was kunnen.

Het beste antwoord

Kijk even héél voorzichtig of er een binnenzak in zit waarin de korrels zich bevinden. In dat geval kan je de buitenzak gewoon wassen. Voorwas in biotex en daarna een stevig sop van een goed wasmiddel.
Zitten de bolletjes/korrels er los in zonder binnenzak, dan kan je de korrels overdoen in een stevig groot sloop (één of twee stuks) en de buitenzak wassen. Maar hoedt je voor die korrels, want ze vliegen alle kanten op en dan zitten ze in het hele huis.
Ik heb indertijd de korrels uit de binnenzak geschept met een grote glazen schaal, daar blijven ze niet aan plakken (antistatisch) maar heel voorzichtig. Eerst de schaal in de sloop houden en dan pas omkeren.
Succes.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jee dat ik daar niet aan heb gedacht :-) ga het zeker doen hartstikke bedankt voor je reactie. groetjes Wendy