Ik weet maar 1 goede manier.
Ik hoop dat je een droger hebt.

Eerste poging: sjaal op het "luchtprogramma" meestal 20 minuten en dat is niet te warm.

Helpt dat niet, een beetje water erop sprenkelen en gewoon 20 minuten op een gewoon (warm) programma

Gewoon buiten aan de lijn helpt echt niet, dan zul je hem echt eerst moeten wassen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp niets van dit antwoord.
Ik heb geen droger, nooit gehad, maar ik dacht dat wol
niet in de droger mocht?
Summo
10 jaar geleden
Is geen enkel probleem op het programma om te luchten dan blaas je er alleen (bijna koude) lucht doorheen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Perfect gelukt dank

Andere antwoorden (1)

Door de sjaal te wassen!
Als je geen wolwasmiddel hebt, kun je de sjaal ook met wat wasverzachter in een teiltje lauwwater knijpen.
Goed spoelen. In een handdoek rollen en verder liggend laten drogen

Wol met de hand wassen
Gebruik nooit warm water, maar altijd koud of lauw water. Als het kledingstuk extreem vies is kun je lauwwarm water gebruiken. Was je wollen kleding altijd met wasmiddel dat special voor wolwas is. Ook kun je het wasmiddel beter in de kleding ‘knijpen’ dan dat je erop gaat wrijven. Hierdoor maak je de stof juist kapot. Spoel je wollen kleding uit met koud water, net zo lang tot al het wasmiddel eruit is. Let op: je mag wollen kleding nooit langer dan vijf minuten laten weken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Summo
10 jaar geleden
Ik vind wassen heel gevaarlijk om mee te beginnen, voor het zelfde geld blijft er een poppensjaal over! Wol in truien is toch vaak iets anders, sjaals doen de raarste dingen als je ze wilt wassen (eigen ervaring) die krimpen in 1 richting, dus hij wordt kort en dik of lang en heeeeel dun.
Ik zou dit als laatste redmiddel bewaren, zoals ik ook in mijn antwoord zeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ja, ik heb pas 40 jaar ervaring met dit soort dingen.