Bestaat er wasmiddel dat ook ontgeurend werkt?

Ik heb een aantal kledingstukken van mijn vriend die onprettig ruiken. Reden is vetluis enkele tijd terug in zijn wasmachine, maar ook zijn toch wel sterke geur.
Plus het feit dat hij zijn kledij erg lang wil dragen, ik kan hem er niet toe brengen geregeld zijn T-shirt in de was te gooien want "zijn moeder en ex-vrouw vroegen dit ook niet".
De combinatie van vetluis en oud zweet geeft een weeë geur aan de was, die ik er op geen enkele manier uit krijg : weken in soda, weken in azijn etc (allemaal tips die ik hier op deze site vond) helpen niet.
Plus vindt hij het enorm kleinerend dat ik zijn kledij laat weken. Want hij zelf ruikt helemaal niets, wat ook door zijn moeder en kinderen bevestigd wordt, dus ik word zo wat verdacht van hallucinaties :-). Maar ze ruiken bv. ook niet als de broodjes in de oven van moeder aanbranden (behalve als ze bijna zwart zijn), vandaar allicht.
Ik was de kledij ook op 60°, ook iets wat op gelijkaardige vragen wordt aangeraden en in zoverre het mag voor de stof uiteraard (gelukkig is het vooral katoen). Maar ook dat geeft geen soelaas. Koken kan natuurlijk niet.
Nu heb ik een sterk geurende wasverzachter gekocht met "geurparels die vrijkomen tijdens het wassen". Gevolg : de oude geur wordt heel lichtjes aangevuld met lavendelgeur, maar je blijft hem ruiken. Is er een wasmiddel dat ook inwerkt op de geur en dat echt helpt? Of een ander paardenmiddel dat ik in de wasmachine kan doen (zonder dat het opvalt dus...)?

10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaker wassen, is de oplossing! .
Als je zijn kleren wast moet hij niet zeuren.
Jij bent een top-vrouw.
liveisgreat
10 jaar geleden
haha, ik was elke week hoor. maar hij wil zijn Tshirt een hele week dragen, niks aan te doen. gaat in het bad en draagt nadien weer hetzelfde. Gebruikt een half jaar dezelfde handdoek. Daar hebben we nu al genoeg discussie over gevoerd, maar hij wil het zo en niet anders want hij is dat zo gewend.
Gelukkig heb ik hem al zo ver gekregen dat hij zijn onderbroek om de twee dagen ververst....
En als ik stiekem zijn Tshirt in de was doe, is hij boos... omdat hij dat als een afkeuring ervaart, het gevoel dat hij vuil is en stinkt.
Maar goed, ik ben niet meer bereid die discussie aan te gaan... Lieve vrede en een goed wasmiddel :-)
Rieneke1
10 jaar geleden
Biotex blauw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik week ook alles in biotex blauw. Telkens als hij een tshirt uittrekt. Direct in een emmer met biotex. Of nog rigoreuzer kleren spontaan in de vuilnis bak laten belanden.
" ja lieverd ze waren zo vuil, ik kon ze zelfs niet als poetslap meer gebruiken."
Of een speciaal wasje draaien met een rode sok... Dan wil hij ze niet meer dragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een handvol Baking soda of zuiveringszout bij het waspoeder werkt ontgeurend
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij draagt een week hetzelfde shirt, 2 dagen dezelfde onderbroek? .
En hij ervaart het als een afkeuring, het gevoel dat hij stinkt als je het wast?.
Natuurlijk gaat dit stinken!. Das geen gevoel, maar een werkelijkheid.
Ik ben blij dat ik geen naaste collega van hem ben.

Het beste antwoord

Hg tegen stank in sportkleding.
Volgens de beschrijving ook voor handdoeken, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Werkt geweldig.