Zwarte larven 1.5cm in wc-pot, hoe krijg ik ze weg?

Ik heb sinds een paar dagen last van (levende) zwarte larven in de wc-pot. Ze waren eerst kleiner dan 1cm, nu zijn ze groter. Chloor etc. helpt niet. Na het spoelen komen ze gewoon terug.
Het toilet is niet meer gebruikt na de 1e x dat ik ze heb gezien.
Hoe krijg ik ze weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel de gemeente of woningbouwvereniging (bij huurhuis) eens of ze ze willen en kunnen bestrijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien latrinevliegen, of hun larven:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/72380-vliegjes-nabij-het-afvoer-mogelijk-zijn-het-latrinevliegen.html
ronron1212
10 jaar geleden
Probeer het eens met koken heet water in emmers en deze in de wc pot storten niet een maar een paar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je met kokend water aan de gang gaat is het handig de boel eerst op te warmen:
Tuinslang op de hete kraan aansluiten en spoelen, daarna kokend water, als het mogelijk is het hete water op 80 of 90 graden te zetten scheelt dat gesleep met kokend water.
Volgens de bron van crea met soda.

Antwoorden (2)

Overgieten met kokend water helpt vaak tegen beestjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De larven in de WC pot bestrijden heeft weinig zin, de besmetting zit hoogstwaarschijnlijk in de vergaarbak van het water waardoor een deel van de larven bij het doorspoelen van het toilet in het toilet terecht komt. Doe het deksel van de vergaarbak eraf en giet/doe daar bleekwater/chloortabletten in.

Spoelt u de toiletten met hemelwater of leidingwater?