in welke shampo zit plastik?

Toegevoegd na 1 minuut:
iemant vertelde me dat er plastic in shampo zit.
ik wil weten in welke wat ik wil me niet wassen met plastic.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In welke producten zitten microplastics?

De lijst is onwaarschijnlijk lang: verzorgingsproducten waarin microplastics zitten. Ze doen het allemaal: Nivea, Colgate, L’Oreal, Garnier, Gillette, Clearasil, Johnson & Johnson, Ikea, Biotherm, Albert Heijn en de Aldi. De Plastic Soup Foundation blijft de lijst met namen van producten en fabrikanten voortdurend vernieuwen.

In het volgende nummer van P+ staat een artikel waarin dieper wordt ingegaan op het wetenschappelijk onderzoek naar de gevolgen van microplastics, internationaal ‘microbeads’ genoemd. Het probleem van de plastic soep in de oceanen is veel groter en complexer dan tot nu toe werd gedacht. Jaarlijks komt een nog onbekende hoeveelheid microscopisch kleine korrels van kunststof in het zeewater terecht, afkomstig uit allerlei bronnen. Ongevaarlijk is dat niet: “Een recente studie laat zien dat piepkleine plasticdeeltjes via de placenta van moeder naar kind doorgegeven kunnen worden. Microplastics vind je al terug in wadpieren, mosselen, kreeften, vissen, stormvogels en zeehonden.” Laten wij nu graag zo nu en dan eens mosselen eten…

De miniscule plastic deeltjes zitten niet alleen in scrubs, maar ook in tandpasta, in shampoo, in zonnebrandsticks en in deodorant.

Volgens de lijst in de bron:
Bourjois Bourjois B.V.Teder geluk, douche mousse polyethyleen (PE)
Garnier L'Oreal Fructis Anti roos shampoo polyethyleen (PE)
Nivea Beiersdorf For men. Pure impact shower gel. polyethyleen (PE)
Palmolive Colgate Palmolive Thermal Mineral Massage douchegel polyethyleen (PE).

Dus kijk of er polyethyleen in zit en let ook even op de tandpasta's!