Kun je stalen sieraden schoon maken met cola?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stalen sieraden? Of bedoel je metalen? Goud, zilver, nikkel...?
Dure sieraden in ieder geval door de juwelier laten doen! Doen ze soms ook nog wel gratis, als klantenbinding.

Antwoorden (1)

Sieraden reinigen Cola methode

Ja, dat kan.
Een eenvoudige methode is het gebruik van Cola. Cola is een sterk schoonmaakmiddel die wij gek genoeg ook drinken. De tip voor cola is eenvoudig.

Let je sieraden in een glas cola en laat deze een nachtje staan. Door de diverse zuren in cola, wordt het vuil goed losgeweekt. Het effect van het koolzuur (de prik in de cola) worden de losgeraakte vuildeeltjes uit alle hoeken en gaatjes van het sieraad gehaald.

Nadat je de sieraden uit het glas met cola hebt gehaald, spoel je deze vervolgens schoon met lauw water.Maak alsjeblieft niet de fout om het glas met cola te laten staan, leeg deze onmiddellijk. Voor je het weet heb je er zelf of iemand anders een slok uit genomen, bah.