Verdwijnt de stretch in een spijkerbroek als je hem te heet wast?

Ik wil mijn broek iets laten krimpen maar heb begrepen dat de stretch uit je broek gaat als je hem in de droger doet en de broek eerder groter dan kleiner wordt. Nu neem ik aan dat het ook krimpt als je hem heet wast. Maar blijft de stretch er dan wel in??

10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Het kan, maar is zeer afhankelijk van de kwaliteit stretch die gebruikt is. Krimpen lukt niet, door de droger te gebruiken word het materiaal zachter (denk aan handdoeken ) waardoor de broek eerder losser lijkt te zitten dan strakker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niesje1973
10 jaar geleden
Geen idee.... Het is een kuyichi broek.
Niesje1973
10 jaar geleden
1,3% elastan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verder katoen? Alleen katoen krimt. Ik zou het wel durven.