Waarom is er een 'uitstelknop' voor de afwasmachine?

Voor de wasmachine is een uitstelknop handig, omdat 1. voor het daltarief en 2. voor het feit dat de was liever niet langer dan 1 uur in de wasmachine zit wanneer het klaar is (muffe lucht). Is er voor een afwasmachine een andere reden om de tijdknop in te stellen, dan voor de reden van het daltarief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ooit was ik bij een gezin te gast, waarbij de stroom uitviel als veel apparaten tegelijk aanstonden. Ik kan me voorstellen dat je een tijd instelt voor 's nachts, nádat bijv. de wasmachine en droger klaar zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als hij best wel herrie maakt, dan kun je hem instellen dat hij pas begint als jij b.v. naar je werk bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze vaatwasser droogt ook na het afwasproces. Als hij te lang klaar is dan staat de gedroogde vaart een tijdje in de vaatwasser en dat kan gevolgen hebben als aanslag oid. Wij stellen onze vaatwasser dus in om rond middernacht te gaan draaien zodat de vaat niet te lang onnodig blijft staan en we ook goedkoop kunnen draaien; de volgende morgen wordt hij dan om 6 uur leeg gemaakt... Overigens geldt bij ons dat als de vaat er direct na het proces wordt uitgehaald dat het weer niet goed droog is en alles nagedroogd moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan dan 's avonds de machine instellen en op nachtstroom laten draaien. ( Wij hebben dat in onze streek wel, namelijk.)