Hoe krijg ik zweet uit de bandjes van mijn charles owen cap?

Ik heb sinds een tijdje een Charles owen cap, nu merk ik dat aan de zeikant bruine vlekken komen door het zweten. Heeft iemand een tip om het eraf te krijgen? Ik vind het echt zonde!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ik dacht dat het om een petje ging.
Blijkt het een hartstikke dure paarrijcap te zijn.
Daar heb je dan toch een gebruiksaanwijzing bij gekregen?
Want het is toch heel normaal dat zo'n ding vuil wordt?

Zo niet, dan is hier een forum met enkele tips.
Van zadelzeep, tot er mee onder de douche gaan en/of het ding in een
emmer met Biotex een nachtje laten weken.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=118&t=1557059

Mocht je dan nog twijfelen, kun je altijd contact opnemen met
charles himself:
http://www.charlesowencaps.nl/?sub=contact
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan niet goed zien of die bandjes gewoon katoen zijn of een ander materiaal, dus misschien moet je ook even ervaringen zoeken op internet voor je mijn tips gaat uitproberen. Zeker omdat - zoals ik lees in het antwoord van Momo - het gaat om een dure cap.

Maar goede huismiddeltjes tegen zweetvlekken zijn:

-ossengalzeep (mee inwrijven voor het wassen)
-biotex
-azijnwater
-sodawater (alle drie om even in te laten weken voor het wassen, of - als het resultaat genoeg is - daarna gewoon afspoelen)
-laten bleken in de zon (helpt alleen niet tegen de geur, terwijl bovenstaande drie dingen dat wél heel goed doen)
-vaatwasser glansspoelmiddel (erop spuiten voor het wassen)
-steradent bruistablet (klinkt gek, maar bleekt vooral goed: een tijdje laten weken in water met een bruistablet, daarna wassen of uitspoelen)

Als die bandjes niet te verwijderen zijn, zou ik eerst azijnwater proberen en daar de bandjes in laten hangen om daarna af te spoelen. Dat krijg je namelijk het beste uitgespoeld en het is ook geen ramp als uitspoelen niet goed lukt. Gewoon koud water en witte azijn gebruiken trouwens. Werkt over het algemeen heel goed bij gelige zweetvlekken in kleding e.d. Eventueel een keer herhalen. Als de geur er dan uit is maar de vlek nog niet helemaal, zou je 'm daarna een middagje in de volle zon kunnen bleken. Werkt dat niet, dan kun je nog wat andere tips proberen - of combinaties ervan.

Als het geen gewoon katoen of linnen ofzo is, zal azijn vast geen kwaad kunnen maar weet ik niet of alle andere middelen kunnen. Je zou ook raad kunnen vragen bij de stomerij dan.