Hoe reinig (afwassen) je een pastamachine het beste?

Je komt er namelijk niet makkelijk bij met alleen een afwasborstel.. Tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Draai een vel keukenpapier door de pastamachine, om kleine restjes deeg te verwijderen, veeg daarna de machine schoon met een zachte doek of zachte borstel. Nooit water of afwasmiddel gebruiken, dit kan het metaal aantasten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad. Wij kregen er een kwastje bij, en het nadrukkelijke advies om hem alleen droog schoon te maken,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad: keukenpapier er doorheen draaien en afvegen met een doek.

Andere antwoorden (2)

het klinkt misschien dom, maar ik ga er met een tandenborstel tussen (ik heb er een apart gekocht en die zit altijd bij mijn keukengerief :D )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter aanvulling op het antwoord dat als beste gekozen is:

Een schone droge doek werkt ook, dit wordt door de meeste fabrikanten aangeraden omdat papier kan snipperen. Maar zelf gebruik ik ook meestal een stukje keukenpapier.

Wat je het beste kunt voordat je de pastamachine weer gaat gebruiken is een stukje pastadeeg door de machine halen (zoals je dat ook doet als je pasta gaat maken) en dit daarna weggooien. Dit stukje deeg haalt stof- en eventueel papierdeeltjes voor je uit de machine. Ook haalt dit overtollig vet weg en dan weet je zeker dat de pasta die je er mee gaat maken volledig schoon, veilig en lekker is.

Klein stukje deeg dus door de machine halen om hem 'klaar voor gebruik' te maken.