Hoe verwijder ik boomhars van de onderkant van mijn schoen?

Mijn schoen heeft een rubberenzool.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

terpentine, wasbenzine, alcohol, aceton, spiritus, eau de cologne of jenever.
en anders massage olie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een mesje de ergste troep verwijderen, daarna met wasbenzine de rest er af poetsen. Kijk uit met thinner en andere agressieve oplosmiddelen, zij kunnen de zool aantasten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb de ergste troep eraf gehaald, en we hadden terpentine in huis. Maar het gaat wel heel langzaam, weet niet evht of ik het eraf haal. Ik doe het gewoon met watjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krijg je het er niet met een sopje vanaf?
Leg hetgeen waar de hars op zit een tijdje in de diepvries als dit mogelijk is. De hars wordt hierdoor hard en broos waardoor u deze makkelijk kunt wegkrabben.
Is de diepvries niet mogelijk, wrijf dan met ijsblokjes op de hars voor het zelfde effect. De vlek die overblijft, behandelt u met terpentine, wasbenzine, alcohol of aceton. Telkens goed besprenkelen en weer opdeppen met keukenpapier, net zolang tot de hars is verwijderd. Kringen verdwijnen weer in de was.
Vezels van kunstof behandelt u uitsluitend met wasbenzine.
Bij twijfel kiest u de veilige weg en gebruikt u wasbenzine.