Hoe verwijder ik limonade vlekken uit nylon?

Ik heb speakers met nylon stoffering. maar er is limonade over heen gevallen en het heeft kringen achtergelaten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als de nylon wit is, kan je eens proberen met bleekwater (javel) dit breekt namelijk kleurstoffen af. Niet te vlug panikeren want de javel heeft eventjes tijd nodig om zijn werk te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij luidspeakers is de nylon bekleding aan de voorkant meestal opgespannen op een soort raamwerkje. Dit raamwerkje kan er "afgeklikt" worden of via de binnenzijde evt. met schroefjes losgemaakt worden. Nu je het raamwerk met de bespannen nylon los van de speaker hebt, is het simpel te reinigen door het bijvoorbeeld even in een emmer met sop te doen. ( niet heet want daar kan nylon niet tegen ) Ik weet niet of dat met jouw speakers gaat, maar zo heb ik het zelf ooit ook wel eens gedaan en dat ging prima. Het is maar een suggestie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ik kan het heel makkelijk eraf klikken.
Maar wat voor schoonmaakmiddel zou je adviseren?
de stof lijkt heel kwetsbaar en de limonade heeft behoorlijke kring achtergelaten.
Alvast bedankt