Kan ik schoonmaakazijn gebruiken in een stoomzuiger?

Ik heb een stoomzuiger besteld voor de vloer van natuursteen. Normaal dweil ik deze met schoonmaakazijn. Kan ik ook schoonmaakazijn in de stoomzuiger gebruiken?

Toegevoegd na 4 uur:
Bedankt allemaal!
Blijkbaar is azijn niet goed. Ik gebruik nu groene zeep in een emmer maar de vloer is zo groot en erg onregelmatig, vandaar de stoomreiniger. Zou ik groene zeep wel kunnen toevoegen? Of heeft iemand misschien een andere tip? Met emmer en dweil ben ik minstens drie (!) uren bezig...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

Nee, alle kunststof delen maar ook metaal worden aangetast door de azijn. Niet aan beginnen. Stoom is verdampt water. Azijn zit daar niet in, dat slaat neer en corrodeert het apparaat.
Als het zou gebruiken werk je nog steeds met 100% stoom. En na een tijdje moet je een nieuw apparaat kopen!

Toegevoegd na 4 uur:
Zeepsop ook niet doen. Met stoom moet het al 100% schoon worden. Bovendien heb je naar ik hoop een gebruiksaanwijzing bij het apparaat; misschien dat daar nog informatie in staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Helemaal geen schoonmaak azijn gebruiken op een natuursteen! Schoonmaak azijn is een zure reiniger, natuursteen wordt hierdoor ( op de lange termijn) onherstelbaar aangetast.Gebruik voor de vloer beter een neutrale reiniger, of een licht alkalische reiniger, maaar nooit een zure reiniger.Succes.