Hoe krijg je zweetvlekken uit een leren jas?

Ik heb sinds een poosje een rode leren jas, maar bij de oksels beginnen donkere vlekken te ontstaan. Soms zit er ook een soort wit laagje omheen (geen flauw idee wat dat is), wat je er met een beetje water wel af krijgt, maar die donkere vlekken blijven.
Hoe kun je deze het beste wegkrijgen zonder het leer te beschadigen of de kleur te verpesten?
Er zit wel een waslabeltje in, maar daar staan verder geen specificaties van het leer op. Er staat alleen dat je hem alleen kunt laten stomen, maar om elke week mijn jas te laten stomen vind ik een beetje te prijzig (ik moet elke dag naar het station fietsen en ik zweet blijkbaar nogal veel).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Leer schoonmaken én weer soepel maken doet u met een sopje van groene zeep, vochtinbrengende zeep (Dove), of glycerine. Neem een zachte doek en maak die licht vochtig met het sopje, dus niet kletsnat! Leer inwrijven en dan droog-uitwrijven met een schone en zachte doek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak een lauw sopje met groene zeep. Met een zachte doek voorzichtig deppen over de vlekken. Eerst een klein stukje een beetje doen op een minder zichtbare plek, want er zit veel verschil in hoe leer reageert.