Hoe vaak moet je je stortbakblok vernieuwen?

In verschillende supermarkten zijn stortbakblokken te koop. Deze kun je in de stortbak van je wc gooien. Na hoe vaak spoelen moet je dit vernieuwen? Of dit moet je zelf in de gaten houden door je stortbak steeds te openen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik raad je aan om ze alleen van een A merk te nemen. Ik heb ze van Aldi gehad en een paar huismerken (c1000, AH) dit was geen succes. De blokken wilde niet oplossen dus er gebeurde niets. Behalve dat ik weken met een onopgelost blok in mijn stortbak bleef zitten, die heb ik er uiteindelijk maar uitgevist en weg gegooid.

Het beste antwoord

Door de blok die in de stortbak hangt (of ligt) verandert de kleur van het water meestal in de kleur die de blok heeft. Dit kan verschillende maanden duren. Zie je op een gegeven moment geen verkleuring meer en ruik je ook niet de frisse geur van de blok, dan kun je de stortbak openen en de blok vernieuwen.