Hoe krijg ik mijn gaspitjes weer glimmend?

De Chroomkleurige mantels van de gaspitjes waren vies, dus wilde ik ze schoonmaken. Geprobeerd met een schuursponsje, maar dit lukte niet goed. De mantels vervolgens in een bak met water en bleek gelegd in de hoop dat dit het vuil een beetje zou losweken.

Nu zijn de mantels helemaal dof en lijkt het alsof de glimmende laag verdwenen is. Hoe krijg ik deze terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Met staalwol.
Poetskussentjes.
Ik heb ze met zeep, maar ze zijn ook zonder.
Te koop bij de supermarkt, meestal van het merk Brillo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En bij een antwoord op een eerdere vraag heb ik gelezen dat veel mensen de mini staalsponsjes van de Action heel goed vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Alleen heeft de AH geen brillo meer,maar eigen merk die ik niet zo goed vind als de brillo sponsjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb deze poetskussentjes inderdaad nog ergens onderin een emmer gevonden. Heb nu weer glimmende pitjes. Dankje!

Andere antwoorden (2)

HG roestvrijstaal 'snel' glans laat roestvrijstaal glanzen als nooit tevoren en is dan ook onmisbaar in de keuken. HG roestvrijstaal 'snel' glans is een gebruiksklaar onderhouds- en beschermmiddel dat doffe oppervlakken weer laat glanzen en er bovendien voor zorgt dat vuil en vet minder hechten aan het oppervlak. Hierdoor wordt het onderhoud aanzienlijk vergemakkelijkt. De speciaal geselecteerde minerale oliën zorgen voor een langdurig resultaat. Het materiaal dient eerst vetvrij gemaakt te worden en aansluitend droog gewreven worden. Vervolgens een paar druppels op een pluisvrije en droge doek druppelen en het oppervlak hier gelijkmatig mee inwrijven. Voor nog meer glans, eventueel na 2 minuten drogen, nogmaals heel lichtjes uitwrijven met een schone droge doek.

Dit middel werkt goed, maar er is een goedkoper alternatief, wat net zo goed werkt, op dezelfde manier gebruikt wordt en goedkoper in aanschaf is: Babyolie.
Voor het schoonmaken van de gaspitten gebruiken wij de Balbo power pad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem een vochtig schuursponsje met wat bloem of meel erop en wrijf daar de dof geworden gaspitjes mee in. Het chroom glimt u weer tegemoet.
Voorwerpen die verchroomd zijn kan men het beste schoonmaken met een warm sopje, daarna altijd met schoon water afspoelen. Als schuurmiddel alleen chroompolish gebruiken.