Hoe maak ik een antieke zwarte vilten hoed schoon?

Hij hoort bij een klederdracht. Ik heb hem al gestofzuigd, maar hij blijft er treurig grijzig uitzien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Heeft de vilthoed een schoonmaakbeurt nodig, dan kan water met ammoniak – 10 delen water op 1 deel ammoniak – worden gebruikt. Zorgvuldig borstelen en zorgen dat de hoed niet te nat wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uw vilthoed kunt u met een kledingborstel en wat stoom (d.m.v. fluitketel op het fornuis) opborstelen en weer in model brengen. Het verwijderen van vlekken kunt u doen door een stukje oud hard brood voorzichtig over de vlek te schuren. Let wel; vet- en vloeistofvlekken zijn niet te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer hem eens op te borstelen in de hete damp van een fluitketel kokend water,pas op je handen.hij zal er zeker van opknappen.suc6.