Zou jij handschoenen dragen als je de douches bij de sportclub moet poetsen? Het bestuur raad het aan maar ik werk liever met blote handen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou zeker handschoenen dragen. Je kunt ook die dunne latex handschoenen dragen, die zitten prettiger. Omdat het een openbare doucheruimte is, kunnen er veel entero bacteriën (poepbacterie) zitten. Als je dit op de een of andere manier binnen krijgt, kun je er doodziek van worden. Hevige buikpijn gepaard met diarree en koort. Daar zit je toch niet op te wachten. Bovendien drogen je handen niet zo uit als je handschoenen draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Rond deze dagen zou het nog wel eens koud kunnen zijn inderdaad. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ( humor wordt niet altijd gewaardeerd ....)
Dat is een keuze die zelf moet maken,maar evt.concequenties zijn dan voor eigen "rekening"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
begrijpelijk dat je liever met blote handen werkt. handschoenen is eerst wel even wennen maar ik zou het wel doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag je in principe zelf bepalen.
ik heb in een hotel gewerkt en wij deden het altijd met blote handen.
maar als je open plekjes hebt of zoiets altijd even handschoenen dragen. en gebruik je heel sterk schoonmaakmiddel dan is dat ook beter .
14 jaar geleden
Het bestuur raadt het aan zeg je, om handschoenen te dragen... Het bestuur doet niets speciaal voor jou, maar dekt zich in voor de eventuele gevolgen... Dus als er iets gebeurt dan zal het bestuur zich beroepen op de waarschuwing of raad die het jou gegeven heeft en dan kun jij geen enkel recht halen, voor wat er gebeurd is... Dus je snijdt jezelf dubbel in de vingers als je het achterwege laat... Ten eerste je kunt er wat van oplopen en ten tweede als je dan het bestuur wilt aanklagen dan krijg je dat je het juridisch verliest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd wat je op kunt lopen van het poetsen van een douche, daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
AWM
14 jaar geleden
Dat zegt ie toch duidelijk? Je kunt jezelf dubbel in de vingers snijden.
ik zou geen handschoenen gebruiken, maar gewoon met de handen in het sop, en na afloop een lekkere lik handcreme.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik denk dat het bestuur bang is dat je droge handen krijgt. Want voor de rest maakt het niks uit of je nu met of zonder handschoenen werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het handschoenen dragen beschermt je huid tegen de gebruikte schoonmaak artikelen. Die kunnen erg agressief reageren, en allergische reacties geven.
In de thuiszorg en schoonmaak wereld zie je dit nu altijd.
Waarschijnlijk heeft het advies van het bestuur hiermee te maken en willen ze hun aansprakelijkheid hiermee aangeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thuis schoonmaken is heel anders dan bij openbare ruimtes en vooral bij douches waar steeds anderen met hun voetschimmels en andere bacteriën dit achterlaten voor jouw onbeschermde handen. Ik werk ook graag met blote handen maar niet bij anderen. Infecties heb je zo snel opgelopen. Je zou trouwens de eerste niet zijn die hierdoor ook exceem aan je handen aan het ontwikkelen bent, tenzij je alleen met zachte zeep werkt natuurlijk. Helaas is overal chemisch schoonmaakmiddel gangbaar.Waarom denk je dat artsen, verpleegkundigen etc. altijd handschoenen dragen als ze iemand moeten insmeren, aanraken of wassen? Door een simpele handdruk loop je al het griepvirus op. Alleen om je een indruk te geven wat er allemaal rondzweeft zeg ik dit.
Ik zou de raad van het bestuur opvolgen, want ze hebben gelijk. Je hebt trouwens best prettige dunne handschoenen en het is een kwestie van wennen. Waarom zou je enig risico lopen als je het zelf in de hand hebt?
amc
14 jaar geleden
ja ik zou zeker handschoenen dragen en na de schoonmaakbeurt je handen van een lekkere handcreme voorzien