Kan ik vloeibare ontstopper gebruiken over een restje schuurmiddel?

Mijn doucheputje was een beetje verstopt, en toen heb ik de douchebak schoongemaakt met wat schuurmiddel. Helaas bleek het putje toen helemaal verstopt te zijn, en krijg ik het schuurmiddel dus niet helemaal meer weg. Ik wil nu eigenlijk vloeibare ontstopper gebruiken om het putje te ontstoppen, maar ben bang voor een chemische reactie, omdat er nog wat schuurmiddel in de afvoer zit. Kan het kwaad als ik nu ontstopper gebruik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
100% verstopt of loopt het water nog wel (heel langzaam) weg?

Het beste antwoord

Reinigingsmiddelen kun je beter nooit met elkaar mengen, helaas zijn er nog te veel middelen op de markt die schadelijke dampen af kunnen geven.

Uiteraard zijn er middelen die je getest met elkaar kunt mengen, maar zonder enige kennis hiervan kan je dit beter niet doen.

Probeer eerst water wat net van de kook af is, dit zal in de meeste gevallen een kleine opening in de afvoer geven, je speelt het schuurmiddel dan makkelijk weg.

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
getest = best
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kokende water heeft geholpen, toen kon ik het schuurmiddel wegspoelen, en daarna het ontstoppingsmiddel gebruiken. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Zolang je geen schuurmiddel met bleek hebt gebruikt, kan het geen kwaad, schuurmiddel is niets anders dan zeep met daarin een korrel toegevoegd, je putje direct daarna te ontstoppen met een ontstoppingsmiddel, om deze ontstoppingsmiddelen te gebruiken, moet het putje nog wel langzaam vloeistof doorlaten, lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.