Natuurazijn in een hogedrukpomp. Op tegels is het na een dag verdwenen. Op hout is zichtbaar verdwenen na enkele dagen en soms de behandeling herhalen.
Tevens erg diervriendelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker een tip om uit te proberen. Thanks! +1

Andere antwoorden (9)

Kijk in de bouwmarkt naar het merk Hagesan (HG).
Die hebben voor praktisch elke schoonmaakklus wel een middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paar ideeën: http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-tip-terras-alg-groene.39512
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een hogedrukspuit krijg je de tegels goed schoon en al het andere vuil ook . behalve onkruit krijg je er niet mee weg .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soda en zout oplossen in warm/heet water water. Dan m.b.v. de hogedrukspuit het terras benevelen(wel tijdens droog weer). Alg verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.
Ik heb me laten vertellen dat het af te raen is om dit met een hogedrukreiniger te doen want dan zou je ook de beschermlaag verwijderen?(dit is nml met mij terras gebeurd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met regenwater schrobben schijnt een goede maatregel te zijn.
Maar ook de zon zal je een handje helpen.
Daar heb je aan schaduw plekken natuurlijk nis aan.
de adviezen van de andere G.V. zijn allemaal prima. Maar de hogedrukspuit is niet aan te raden. Van een neef, werkzaam in de tuincentra is dat funest voor de tegels i.v.m. de beschermlaag.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaken met HG groenaanslagreiniger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook helpt is het volgende:

Vul een gieter met lauw /warm water, doe hier 2 bekers gloor en 1 beker soda,even in laten trekken en weg is de groene aanslag.

Toegevoegd na 3 minuten:
gloor moet natuurlijk zijn chloor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algenverwijderaar is zoals boven omschreven een zeer goed middel wat best we langdurig werkt (hele seizoen)

Wel gebruiken als de zon schijnt en er geen regen wordt verwacht, hoe warmer het weer, hoe beter het werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hopen dat het nog een keer flink sneeuwt en blijft liggen....hier op de nodige chloor sprenkelen en laat mar liggen tot de sneeuwt smelt.....het scheelt een hoop geschrob <<<<<

suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gaan voor de hogedrukreiniger. Succes verzekerd en kan zeker geen kwaad voor straattegels. Zie ook: