Als je kleding te heet wast krimpt het. Kan de kleding weer in zijn oude vorm hersteld worden? Zoja, hoe?

Onlangs bleek een sweater gekrompen te zijn, was 20 graden te heet gewassen, maar met geen mogelijkheid terug te rekken oid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonde Denk ik. Want dat krijg je nooit meer in de oude staat!

Het beste antwoord

http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=842&Art_Type=1&descr=Wol%20herstellen%20na%20kr

succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee dat zou wel heel mooi zijn, 20 graden kouder wassen en dan weer de oude maat verkrijgen. Nee, helaas je bent echt de pisang, niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 'm nu eens in een emmer met water van precies 4 graden doet. En dan in de diepvriezer.
't Water zet dan uit. Wie weet de (ruimte tussen de) vezels mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wollen trui kan wel eens wat uitrekken als je hem kletsnat zodat ie nog zwaar is ophangt.
bij andere stoffen weet ik het niet
maar echt een mooi model krijg je dan niet meer echt
14 jaar geleden
Nee dat is onmogelijk. En hoe meer je aan deze sweater gaat trekken dan trek je deze nog uit zijn vorm ook.
Dus helaas blijft deze te klein. Hoe jammer het ook is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk. Soms helpt het om het kledingstuk in water te zetten, te centrifugeren en dan goed oprekken in de breedte en in de lengte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. het weefsel is hierdoor beschadigd en zijn elasticiteit verloren.