Als je kleding vaal wordt kun je deze weer met verven met kleding verf, maar hoe maak je een vaal geworden kabeltrui terug wit, is hier ook verf voor?

De trui bestaat ui 70% acryl en 30% wol.
Het is nog steeds een super mooie en comfortabele trui maar ik de kleur vaal en heb twee superkleine vlekjes die ik dan mooi kan verbergen.
Wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

verven zal niet gaan denk ik, je kunt proberen hem in een "witmaker" te zetten.
Dat spul wat ook gebruikt wordt om bv vitrage weer wit te krijgen. Echfalon is een merknaam, maar er zijn er meer
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is echfalon wel geschikt voor wol? Echfa wit is dit niet en Vanish white ook niet, echfalon wel?
De ontkleurders van HG bieden de mogelijkheid om dit te herstellen. Er is een HG ontkleurder voor de doorgelopen witte was en een HG ontkleurder voor de doorgelopen bonte was.

Beide producten zijn zowel geschikt voor de machinewas als de handwas en kunnen ook toegepast worden op fijnere textiel soorten zoals wol.

Hoe te gebruiken?
Voor een goed resultaat is het van belang om na het wasongeluk de verkleurde kledingsstukken niet te laten drogen maar nat te houden en zo snel mogelijk met één van de HG ontkleurders te behandelen. Doseer voor de machinewas 10 afgestreken eetlepels in het hoofdwasmiddelenbakje en start het hoofdwasprogramma zonder toevoeging van een ander wasmiddel.

Gebruik voor de handwas ongeveer 5 afgestreken eetlepels en los dit op in circa 5 liter water. Het verkleurde wasgoed ongeveer 2 uur laten inweken. Vervolgens voorzichtig uitknijpen en twee keer goed uitspoelen met schoon water.

Succes!!