Hoe maak je een hele grote spiegel smetteloos schoon? alle soorten doekjes geprobeerd, maar het wordt nooit echt schoon!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (9)

Eerst met een natte spons en daarna met een microvezeldoekje drogen en oppoetsen. Zo maak ik de spiegel van mijn badkamerkast proper, het werkt misschien ook wel op een hele grote spiegel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met hetzelfde produkt als waar je je ramen schoon en streeploos mee krijgt, gewoon met spons, trekker en zeem.
HG glazenwasser is een supergeconcentreerd product dat absoluut streeploos en intensief reinigt en ontvet, maar geen ammonia of spiritus bevat. Dit product wordt niet voor niets door de professionele glazenwassers gebruikt. HG glazenwasser voldoet dan ook aan alle professionele eisen en zelfs meer, want dit product is pH-neutraal waardoor het verf, lak en kunststof niet aantast en bovendien heel mild is voor de handen. HG glazenwasser is zeer zuinig in gebruik, want één flacon van 500 ml is goed voor tenminste 35 raamwasbeurten. Doseer 15 ml HG glazenwasser in een halve emmer handwarm water. Was, voor het beste resultaat, de ramen door middel van ronddraaiende bewegingen. Maak, met behulp van een wisser, overlappende stroken bij het droogtrekken en droog het wisserblad telkens met een doek alvorens opnieuw aan te zetten. Was de ramen nooit in direct zonlicht. Voor zeer vervuilde plekken kan HG glazenwasser onverdund gebruikt worden. Breng hiervoor een hoeveelheid van dit product aan op een spons en dep de vervuilde plek in. Even laten inwerken en vervolgens met water afnemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is te koop bij drogisterijen, bouwmarkten en sommige supermarkten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze glazenwasser maakt de ramen en spiegels altijd schoon met dreft en maakt ze daarna droog met een trekker.
Altijd een streeploos en schoon resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien doe ik het helemaal fout hoor, maar ik maak mijn spiegels altijd schoon met glassex en een keukenrol / wc papier. De spiegel glanst en al het vuil is eraf. Om de bacteries e.d te doden zou je het eerst gewoon met een geel doekje en allesreiniger kunnen doen, dan wachten tot het droogt en vervolgens met glassex. Geen streepje te zien, in mijn geval dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt bij mij ook perfect +
Met GEEN ENKEL kant en klaar doekje krijg je een ruit (een spiegel is natuurlijk gewoon een grote ruit) echt brandschoon ; ze laten allemaal een laagje achter. Het zelfde geldt voor glassex en dergelijke producten.

Echt goed schoon krijg je een groot glazen oppervlak met een spons met ontvettende allesreiniger . Zeker als je doekjes en glasreinigers hebt gebruikt, moet dat soms wel twee of drie keer voor de hele laag verdwenen is.

Daarna met een trekker zo veel mogelijk droogtrekken, en nadrogen met een schone droge theedoek of keukenro / toiletpapier. En als je het nawrijft met een prop krantenpapier, gaat hij helemaal mooi streeploos glanzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Water met een scheutje amoniak, spiegel vochtig maken, met een natte doek afnemen, daarna met een droge pluisvrije doek, ik gebruik altijd een theedoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Dit is echt de beste tip,schoner krijg je ze niet +
Water met een scheut spiritus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let op! Met een krant krijg je een spiegel helemaal streeploos schoon!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spiegel wordt weer streeploos schoon en helder met wat zilverpoets, goed uitwrijven daarna met een droge doek of keukenrol uitpoetsen.