Hoe laat ik mijn wasmachine weer lekker ruiken?

Ik heb een doekje meegewassen waar stickerverwijder vloeistof op zat. Nu stinkt na elke wasbeurt (heb daarna 4 andere wassen gedraaid) de machine (en de was) naar die vloeistof. Echt vies. Heb al veel wasverachter toegevoegd (want dat ruikt zo lekker), maar het werkt niet.

Ik hoor je denken, waarom heb je dat doekje meegewassen? Omdat ik een goed doekje heb gebruikt die ik graag meedere keren wil gebruiken.

alvast bedankt voor de tip :D

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Uit oma weet raad:

Vieze geurtjes kun je uit je wasmachine laten verdwijnen door eerst de rubberen rand en het zeepbakje grondig schoon te maken. Daarna draai je de wasmachine met een kookwas, met bijvoorbeeld alleen maar hand- en theedoeken. I.p.v. zeep gebruik je azijn. Je wasmachine ruikt weer fris en.... het is ook goed tegen de kalk.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Laat je de deur van de wasmachine open staan als hij niet gebruikt wordt? Dat is heel belangrijk voor geurtjes. Verder zou je met schoonmaakazijn kunnen spoelen. Gewoon veel spoelen en deurtje altijd open laten staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeten te vermelden: Je kunt ook een zak koffiebonen wassen. Koffie neutraliseert geurtjes. Of het helpt weet ik niet. Ik verzin het nu ter plekke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook al een kopje Biotex (of biologisch voorwasmiddel) geprobeerd? En dan bij het laatste spoelwater een kop azijn toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van onze wasmachine reparateur gehoord dat je je wasmachine kan schoonmaken door een afwasmachinetablet in de trommel te doen en dan op een heet programma te laten draaien. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me een goeie gok.

Misschien dat zo'n geurding voor in de afwasmachine ook in de wasmachine werkt?
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde vorig jaar gehad met terpentine, perongeluk meegewassen, het zat in een broek. Heb toen veel adviezen gehad en geprobeerd. Een paar keer wassen zonder was met een grote schep soda kan de geur wat neutraliseren. Een paar keer laten spoelen en veel het deurtje open laten staan na de wasbeurt.
Het hielp bij mij niet echt met huis-tuin en keuken middeltjes. Uiteindelijk heeft de geur ruim een week in de wasmachine gehangen (en in mijn was) en is het vanzelf weer weggegaan.
Wat me wel opviel: als de was uit de machine kwam stonk het erg naar terpentine, als het echter te drogen hing, vervloog deze lucht en rook ik als het eenmaal droog was niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak het rubber wat om het raampje zit en in de trommel eens goed schoon en het zeepbakje.de meeste geur blijft in de rubbers zitten,dus even goed afsoppen en altijd na een draai was het zeepbakje en de deur op een kiertje laten staan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een wasje te draaien (zonder was) met een beker of 2 sodakristallen. Sodakristallen werken goed om vieze geurtjes weg te krijgen. Je kan het bv ook gebruiken om een self made kamer verfrisser te maken door enkele schepjes in een plantenspuit te doen met citroen of een geurolie en dit te mengen met water, ook kun je de korrels puur strooien op een kussen, matras… en na enkele uren zijn alle geurtjes eruit. Deze tips als voorbeeld van de werking van sodakristallen tegen geuren. Hopelijk werkt het, ik heb er veel vertrouwen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stickerverwijderaar bestaat vooral uit oplosmiddelen. Deze blijven als damp lekker in de machine hangen. Aangezien een wasmachine in tegenstelling tot een wasdroger geen lucht doorblaast, duurt het lang voordat de oplosmiddelen uit de machine verdwenen zijn. Oplosmiddelen zijn zwaarder dan lucht en zullen ook bij een geopende deur maar langzaam uit de machine verdwijnen. Tot zover de oorzaak van het probleem, nu de oplossing. Die is betrekkelijk eenvoudig. Aangezien oplosmiddelen ook prima branden, raad ik aan een waxinelichtje in de trommel te plaatsen en deze aan te steken. Doe de deur dicht en laat het lichtje branden. Het lichtje brandt de oplosmiddelen weg. Het vlammetje is te klein om brand- of roetschade aan te richten. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geurtje (voor de wasmachine) er in doen,Heb ik ook gedaan het werktt.......!!!!!!!!!!!!
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een schoteltje ,met koffie in de trommel neer dan wordt de lucht opgenomen door de koffie.
Bij een oude kast werkt deze methode,als je het een paar dagen in de kast laat staan,trekt de muffe lucht in de koffie.
Bonen mee wassen heeft weinig zin ze zijn te hard en er trekt geen vocht in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk je rubberen ring eens na.
Vaak komt daar de stank vandaan door zeep en vuil resten.
Ook het veel wassen met lage temperaturen geeft stank.
Zo nu en dan een lege machine laten draaien, met een flinke scheut schoonmaak azijn doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te beginnen reinig je het rubbere manchet. Zowel oppervlakkig als tussen de kieren. Daarna reinig je de wasmiddel lade. Bij de meeste machines kun je deze eruit halen zodat je hem goed kan reinigen.
Als je dit gedaan hebt draai je een programma op de hoogste temperatuur en gebruikt hierbij een speciaal reinigingsmiddel verkrijgbaar bij de beter zaken. (Handyman etc).

Is de geur nog niet weg dan herhaal je de draaigang nogmaals. Let wel; altijd zonder wasgoed.
Voer deze "lege" wasbeurt eens in de maand uit.

Na de eerst volgende wasbeurt laat je het deurtje altijd op een kiertje staan zodat de waterdamp kan ontsnappen en dus niet kan verstikken.

Verder is het belangrijk om de juiste hoeveelheid wasmiddel te gebruiken en nooit op een te lage temperatuur te wassen.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet zon geuretje kopen of je maakt hem gewoon school