t shirt dat niet gestreken mag worden volgens label hoe krijg ik de kreukels er dan toch uit?

ik heb een comme des garcons shirt met een print erop
in het labeltje staat dat het niet gestreken mag worden
heb het gewassen maar zit vol kreukels nu hoe krijg ik ze er dan alsnog uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

Daar gebruik ik de volgende truc voor: als het nog (niet druipend maar wel nog goed vochtig) nat is op een houten kleerhanger hangen, en dan andersom aan de waslijn met knijpers bevestigen. Eventueel kan je nog iets verzwarends aan de haak van de kleerhanger hangen. Als het shirt dan helemaal gedroogd is is het kreukelvrij.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie handige en simpele tip zeg! Die ga ik gebruiken. Alleen al omdat ik een hekel aan strijken heb!
Ritsuka
11 jaar geleden
inderdaad slim
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe krjjg je de knijperknepen er weer uit? En trekt het shirt niet uit z'n model?
Amadea
11 jaar geleden
Als je de knijpers precies op de naden links en rechts plaatst zie je daar niets van. En doordat de basis een kleerhanger is blijft het model zoals het was. Met een gebreide katoenen trui zal het een ander verhaal zijn, maar de vraag gaat over een gewoon shirt.
Zo nat op hangen en niet in de wasdroger of centrifuge.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie! Toen ik nog alleen mijn was deed (dus vrij weinig was) gebruikte ik geen droger en hing alles op. Hoefde niks te strijken :D heel makkelijk.
Onder een theedoek leggen en dan strijken mét stoom. Heb je geen stoom strijkijzer dan de theedoek vochtig maken.
Heb je een ' modern' stoomstrijkijzer die onder druk staan kan je verticaal stomen zonder het shirt te raken, hang het aan een hangertje en stoom het van een afstandje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je shirt netjes op een hangertje hangen & in de badkamer hangen als je gaat douchen. Eventuele ventilatie even uitzetten. Door de stoom die uit de douche komt, gaan de kreukels uit je shirt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nat ophangen, en recht opvouwen. Zo komen er geen kreukels in