Hoe krijg je schimmel lucht weg uit een tas?

ik heb mijn brood dat ik altijd naar school mee neem 2 weken in me tas laten liggen, maar nu stinkt het als de tering. ik heb het schoongemaakt met reiniginsdoekjes enzoo en het blijft stinken, dus als ik die geur ruik hoef ik me eten natuurlijk niet meer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die lucht uit mjnn tas verdwijnt ? Het is een neppe cowboysbag dus is het waarschijnlijk van kunstleer gemaakt. Alvast bedankt ^^

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het van nepleer is, kun je het met de hand wassen. Gewoon met vloeibare wassmiddel. Kletsnat ophangen en dan is de geur weg. Af en toe tijdens het drogen flink opschudden zodat hij zijn oorspronkelijke vorm zonder kreukels aanneemt.
Ik schrijf hier uit ervaring.
Ik ga er zelfs 'ruwer' mee om, maar dit is voor gevorderden.
Succes ;-)

Antwoorden (3)

Als het van nepleer is, kun je het met de hand wassen. Gewoon met vloeibare wassmiddel. Kletsnat ophangen en dan is de geur weg. Af en toe tijdens het drogen flink opschudden zodat hij zijn oorspronkelijke vorm zonder kreukels aanneemt.
Ik schrijf hier uit ervaring.
Ik ga er zelfs ‘ruwer’ mee om, maar dit is voor gevorderden.
Succes ;-)
Gewoon lauw tot warm water gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben er vandaag achter gekomen en de school begint morgen of om te zeggen of een paar uur, maar ik ga het proberen, echt dankjewel ^^
Je kunt in je tas het beste natriumbicarbonaat strooien, een nachtje laten staan en dan stofzuigen en de geur is helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is dat natriumbicarbonaat ofzoiets, waar kan ik het kopen en wat zal de prijs er ongeveer van zijn ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natriumbicarbinaat is hetzelfde als zuiveringszout, je kunt dit kopen bij de drogist voor ongeveer 3,50 euro. http://www.alfaco.nl/producten/gimborn-zuiveringszout
Heel veel geurtjes, zelfs urinegeur kan je weg krijgen door er backing soda in te doen of over te strooien. Na een dag is de geur verdwenen.