Kan ik met cif krasjes uit brilglazen krijgen?

En zo niet, hoe dan wel
(Het zijn niet zo diepe kassen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Aan krasjes in een brillenglas kun je niks doen helaas, (ze zijn op geen enkele manier weg te poetsen, plamuren of wat dan ook zonder de sterktes in een brillenglas te veranderen) maar ze zijn wel in veel gevallen te voorkomen.

Belangrijke ascpecten van onderhoud van brillenglazen.

Gebruik altijd een zachte, schone brillendoek (meestal krijg je er 1 als je de bril aanschaft) gebruik geen trui of wat dan ook om de bril te poetsen. Gebruik geen chemische reinigingsmiddelen of van die doekjes die bij een supermarkt/drogisterij te koop zijn. deze vezeldoekjes kunnen harde vezels bevatten die krasjes kunnen veroorzaken in de ontspiegeling.
Gebruik ook nooit zeepachtige producten waar citroen in verwerkt is (dubro bijvoorbeeld) Citroen is een zuur en kan hele fijne krasjes "verder uitbijten".
Ook door het warme/hete afwaswater halen is funest voor de glazen en de ontspiegelingen.
Zijn de glazen echt heel vuil of vies ga dan langs uw opticien hij of zij heeft diverse producten om uw glazen goed en zonder gevaar te reinigen. De meeste mensen denken dat de gemiddelde opticien een geldwolf is en overal geld voor wil hebben, maar de meeste opticien willen graag dat u goed en helder kunt kijken en zijn dus altijd bereid om uw bril bij te stellen of uw kijkvragen te beantwoorden. dat kost u in de meeste gevallen niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cif is een heel fijn schuurmiddel, met gebruik van cif de glazen een doffe waas geven i.p.v dat het krasjes verwijderd, beste even langs een opticien die hebben de apparatuur om krasjes veilig te verwijderen