bessensap in mijn broek, kan dit er nog uitgewassen worden na 2 dagen?

Er zit bessensap in mijn groene broek, kan ik dit er na 2 dagen nog uitwassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Ik zou een "papje" van wasmiddel maken en op de vlek doen en in smeren. Dan even laten drogen en dan in de wasmachine stoppen. Het zou er uit moeten gaan. Anders even een blokje Ossengalzeep kopen en het daarmee behandelen. En niet te lang meer wachten... Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Ossengalzeep is het beste.
Je kunt de vlek besprenkelen met spiritus (eerst even proberen aan de binnenkant van je broek). Daarna in de wasmachine met wasmiddel wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de drogist en koop een flesje Eerste hulp bij wasongelukken, of Vlekkentovenaar, dit heb je ook in een variatie, die fruitvlekken verwijdert, dit werkt prima zolang de vlek niet met andere middelen is behandeld.

Toegevoegd na 1 dag:
Eerste hulp bij wasongelukken, moet zijn vlek weg. Vlek weg is van HG. Eerste hulp bij wasongelukken is bedoeld voor doorgelopen was, door bijv een rode sok bij de witte was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als andere vruchtensappen is een bessensapvlek na de eerste wasbeurt meestal verdwenen. Bij grote vlekken kan je wat vlekkenzout aan het wasmiddel toevoegen. Voor het wassen kan je de vlek eventueel behandelen met warme alcohol, citroensap, azijn, zout of het sap van witte bessen.