hoe maak ik aluminium asbak schoon?

ik heb een asbakje oud en van aluminium denken we. er zitten zwarte cigatettenaanslagvlekken in. hoe krijg ik die weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het heel oud is zal het niet van aluminium zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tin is dan waarschijnlijker.

Antwoorden (2)

Er bestaat speciaal poetsmiddel voor aluminium. Daarmee lukt het wel!

Toegevoegd na 3 minuten:
Koperpoets schijnt ook te werken, en is goedkoper.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ga het gauw kopen! dankjewel... koperpoets lukte niet voor deze vlekken, wel voor de rest en dat aluminiumspul lijkt goed volgens wat erover staat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens asse van sigaretten, dit gebruikte wij, wanneer aanwezig om delen van ons wapen te kuizen.
Denk er ook aan dat je aan aluminium kunt blijven kuizen. De reden is dat er op aluminium direkt een oxidatie laag wordt gevormd. Zo heb ik in mijn legerdienst uren zitten kuizen aan een aluminium onderdeel van mijn wapen. Na uren bleef daar maar zwart afkomen.
Robert
kokend water erin met soda lukt gegarandeerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soda tast het aluminium aan
Ivana
11 jaar geleden
Min. Soda en aluminium, dan vallen de gaten erin!