Hoe kan ik mijn badkamer (open douche, badkuip, wasbak) het beste schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak alles na gebruik droog, dan voorkom je kalkaanslag en kun je gewoon met allesreiniger de boel schoonmaken.

Antwoorden (4)

Een spray met douchereiniger of badkamerreiniger,
bijvoorbeeld Dasty van de Wibra.
Kost 2,69 euro voor een fles met spray van 750 ml.
Ruikt lekker fris.
Geschikt voor bad, douche, tegels, wastafels etc.
Opspuiten en met een vochtige spons of doek
overwrijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Andere merken hebben dat ook wel ook.
Bij de supermarkten is genoeg keuze.

Je kunt ook een spray vullen met schoonmaakazijn.

Heb je zin in meer poetswerk?
Wil je uitgebreidere instructies?
Wil je ontkalken?
Lees dan hier:

http://www.schoonmaakgoeroe.nl/schoonmaakinstructies/badkamer-schoonmaken/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Alle rommel er uit (als die er ligt, bij ons altijd wel :lol:-tijdschriften, boeken., lege Wc-rolletjes, haarprutteltjes, make-upjes, lege verpakkingen) en leeg de toiletemmer.
- scheut bleek in de pot (of vriendelijkere toiletreiniger)
- Sopje maken in de wasbak met allesreiniger , eventueel een ontkalker (azijn) bij de hand voor kranen e.d.
- Poets beurtelings het bad, de douche, overige oppervlakken (deuren, kozijnen, wasmachine/droger, en neem de tegels af
- Poets als laatste de WC, eerst van buiten dan van binnen.
- Neem een nieuw doekje en poets de overige accessoires (zoals de toiletemmer , weegschaal en de wc.borstel, die weer als laatste)
- Poets de wastafel (als het nodig is met wéér een nieuw doekje, sorry, hygiene voor alles, en die doekjes gaan daarna toch in de was).
- Veeg en dweil daarna de voer.

Je kunt iets tijd besparen door de douche en het bad elke keer na (of zelfs tijdens) gebruik goed schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha, ha, ja zo kan het ook. +
Maar zo lijkt het zooooooo veel werk :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mwah ; kwartiertje, hooguit, en ik heb een GROTE badkamer. Nee, twee zelfs.....
En ik ben een superluie huisvrouw, dus mag het ECHT geen uur duren.
(die tegels neem ik dan ook maar zelden mee.....2 x per jaar is zat ;) Rommel verzamelen hooguit een minuutje, dan zit de bleek al in de pot, poetsen een minuut of vijf, zes, wc en wastafel een paar minuutjes, vloer hooguit 5, nee, dat is echt zo gepiept. Maar als je het zo opschrijft, lijkt het inderdaad een hele lijst.
Waarom probeer je het niet met een stoomreiniger van Karcher of ander merk.
Eerste gedeelte goed inspuiten met en reinigingsmiddel b.v. ajax of Andy en dan helemaal met de stomer bewerken.
Hierna drogen met een fleece doekje nadat je het gestoomd hebt.
En zo doe je alles wat er gedaan moet worden.
Dat is makkelijk en kost niet zoveel tijd als normaal.
De stoom reinigt tevens alle voegen .
Er zit een borstel met doek bij en een puntsproeier.
En als je dan nog water over hebt in je stomer dan kun je de vloer nog erbij pakken.
Wel gedestilleerd water gebruiken.
Ik heb hem al jaren en het werkt prima zo.
Succes ermee.
11 jaar geleden
Mijn badkamer (met wastafel) & wc (in-één) maak ik op de meest makkelijke manier schoon. Tijdens het douchen sproei ik ondertussen met de douchekop (op de heetste stand) de toiletpot, wastafel & vloer af. Eventueel eerst alles insprayen voor die tijd, dan jezelf wassen/inzepen, dan het sanitair afspoelen & tenslotte jezelf afspoelen. Met een trekker de vloer droog maken & klaar... ! :-)

Toegevoegd na 2 uur:
Mijn methode werkt alleen wanneer je het afvalwater in een afvoer putje kunt trekken, (zonder obstakels). Scheelt zoveel tijd. Tijdens het douchen je badkamer/toilet meteen schoonmaken.