Hoe worden de ramen gelapt van de wolkenkrabber Burj Dubai?

Het hoogste gebouw ter wereld is ongeveer 818 meter hoog. Hoe gaan ze hier de ramen lappen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet willen doen!

Het beste antwoord

Op het volgende filmpje kun je zien hoe ze dat doen:
http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?p=7528
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dus "maar" 10 verdiepingen vallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat ze zo de hele wolkenkrabber doen.
En wat maakt het uit, of je nou van de 10de verdieping valt of van de 100ste?
AWM
14 jaar geleden
Geweldig! Dat is nog eens een baan op hoog niveau! +1 voor het vinden van dit filmpje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi filmpje, irritant muziekje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist zo'n leuk toepasselijk liedje:
"When I'm cleaning windows"
van George Formby met zijn ukelele :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toepasselijk, maar interessant...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.000 ramen!!! Ben je klaar, kun je weer beginnen.
+ voor het leuke filmpje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me het beste antwoord op mijn vraag.
Als ik architekt was zou ik kiezen voor ramen die zowel naar binnen als naar buiten open kunnen.
Dan heb je geen ladder meer nodig om de ramen te lappen.
Ik heb ook een film op tv gezien van een ramenlaprobot en van vuilafwerende ramen.

Andere antwoorden (5)

Heel eenvoudig ingewikkeld. Van bovenaf een bak laten zakken dmv een latrol en maar poetsen. Pak het beeld dat je vaak gezien hebt in films.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een dubbele railing aan de buitenkant waar een lift tussen kan worden geplaatst. Mijn maag keerde zich om toen ik dat zag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon net als elk ander raam... met een sopje en een trekkertje.... :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je vertellen, in de woestijn worden ramen niet gezeemd. Zonde van de inspanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een tuiinslag vanaf de grond schoonspuiten