Als je bleek in je wasmachine gebruikt, tegen vetluis en luchtjes, kan dat dan koud?

Soda werkt ook, maar dan moet je wel op kookwas wassen. Als ik nu bleek gebruik, dan hoeft toch niet warm of kookwas gebruikt te worden? Ik vind een lege kookwas altijd zo zonde, maar zo af en toe is het gewoon nodig vanwege aanslag en luchtjes enzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een gewone lege was draaien met een vaatwas tablet.

Antwoorden (4)

Bleek helpt niet tegen vetluis. En bovendien gaat je was ervan stinken en kan het in het ernstigste geval ook nog gaan vlekken op je was. Hoe goed je ook spoelt. Koud wassen heeft ook niet zoveel zin. Vetluis zijn achtergebleven restjes wasmiddel waar bacteriegroei in is gekomen. Daar zul je toch met soda en kookwas mee aan.de slag moeten. Van een wasmachinemonteur begreep ik dat de meeste wasmachines (in tegenstelling tot wat reclames zeggen) niet goed met vloeibaar wasmiddel overweg kunnen, zeker niet met lage temperaturen. Het lost gewoon niet goed op. Heb sinds ik weer poederwasmiddel gebruik nooit meer last gehad van luchtjes of vetluis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens,gebruikte ik altijd een vaatwastablet en een programma op 60 graden. Eens per maand en dat werkte super.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het over een lege machine met bleek of soda....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik maar de eerstvolgende volle trommel met was kan daar toch hinder van ondervinden. Het is inderdaad zonde, een "lege" kookwas maar de wasmachinemonteur die ik erbij heb gehad nav vetluis in mijn machine zei dat dat de enige mogelijkheid was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belachelijk, die min. Dit is gewoon een goed antwoord! :) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit antwoord klopt als een bus, bleek helpt niet tegen vetluis.
Ik had er ook last van,maar sinds ik ,één keer in de drie a vier weken de machine leeg op 90 laat draaien,heb ik er geen last meer van.

Toegevoegd na 47 seconden:
Was vergeten erbij te plaatsen dat je er wel een flinke scheut schoonmaakazijn bij moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd want iedereen gebruikt of raadt schoonmaakazijn aan i.p.v. wasverzachter omdat het de vetluis in je machine opruimt.
Bleekmiddel, chloor dus, werkt het beste koud. Maar vetluis verwijder je alleen door een of meer keren heet te wassen, gewoon kookwas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee koud helpt niet tegen vet luis maar een lege machine is ook zonde ,neem de handdoeken en theedoeken en keukendoekjes was daar mee op 60 gr. of kookwas zonder voorwas doe bij je waspoeder een flinke lepel borax (oftewel boorzure soda)
Borax is meestal gewoon in de supermarkt te verkrijgen dit kan je regelmatig gebruiken om de machine schoon te maken ik maak er ook mijn wasmachine en afwasmachine mee schoon