Hoe kan het dat de was niet goed schoon is?

Ik stel het juiste programma in, genoeg wasmiddel, en de wasmachine is nog maar 4 jaar oud. Toch wast deze niet goed schoon vooral 'oksels' van t shirts e.d. en handdoeken stinken nog. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.5K

Antwoorden (4)

Tijd om het filter te vervangen. Het vuil wordt door het verstopte filter gewoon weer "teruggespoeld".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoeld u het filter dat onder in de machine zit wat je er uit kan halen? Die heb ik er een keer uitgehaald buiten 3 knopen en wat haren was hier niets te vinden, of moet ik verder in die machine zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, in die filter komen haren en knopen en deze moet
inderdaad af en toe geleegd worden, heeft niets met
"vuil of was" te maken. :)
misschien doe je teveel was tegelijk in de machine. doe ongeveer drie kwart van de was die je er in wilde doen en doe minder waspoeder in de bol of machine en misschien moet je de oksels voorbehandelen. met een of ander vlekkenmiddel .
het is ook nog mogelijk dat je een pluizebol onder in de machine hebt die je moet ontpluizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je vetluis in de machine
Dat is een soort schimmel
Dit los je op door een keer een lege trommel op 90 graden te draaien met een flinke scheut schoonmaakazijn
Van HG is er ook een wasmachinereiniger
Ook kun je wat vaker was met alleen handoeken met poeder wassen ipv vloeibaar wasmiddel
Dat schijnt beter te zijn tegen vetluis/wolluis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een beetje soda in de wasmachiene strooien en dan zonder was op 90 graden wassen! Ik doe dat 1 x in de 2 maanden altijd. Is net als met een vaatwasser die moet je af en toe ook met soda en op heetste programma draaien om even alles goed schoon te krijgen!