Hoe krijg je verweerd polyester weer glimmend?

Heb me helemaal gek gepoetst.. maar dat helpt niet echt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

een nieuwe laag 'shellcoat' (laten) aanbrengen, wel een kostbare grap
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vernissen? Misschien eerst het verweerde laagje eraf schuren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Overigens is poetsen eigenlijk een klein laagje eraf schuren, dus dat gaat inderdaad niet helpen.. Help meestal alleen bij metalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed schuren en het polyester lakken.
Met polyesterplamuur kun je het polyester bijwerken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zal echt een coating moeten worden.
Verweerd Polyester heeft n.l. heel veel krasjes en een broze toplaag.
Professioneel wordt dit wel gedaan door b.v. Vicom4. Dit bedrijf doet coatings voor b.v. benzine stations in landen met veel zon. In plaats van vervangen van kunststof reklame borden na 4 jaar garanderen zij, na behandeling, de glans en duurzaanheid voor 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon polijsten met een autocleaner (bv commadant) autocleaner. Tevens kun je ook koperpoets proberen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heb je allemaal geprobeerd?

Het is niet heel moeilijk, maar wees wel voorzichtig met de keuze van producten. Over het algemeen kun je in de supermarkt al producten krijgen die hiervoor bedoeld zijn. En anders even je laten voorlichten bij bouwmarkt...

Of wat je ook nog kan doen is gewoon in het telefoonboek, of op internet zoeken naar handelsondernemingen in de schoonmaakmiddelen branche. Hoewel deze bedoeld zijn voor schoonmaakbedrijven en instellingen ken ik met uitzondering van Johnson Diversey in Nieuwegein geen enkel bedrijf dat niet rechtstreeks aan de particulier wilt adviseren/leveren. Wel zelf ophalen dan...

Je kunt verder ook gewoon even contact zoeken met Unilever, of Henkel voor advies welke van de consumenten producten zij hebben. Voor Europa zijn dit de twee grootste fabrikanten...

Verder is de doek die je gebruikt van belang. Microvezel werkt altijd, maar zijn in verhouding vrij duur ten opzichte van een standaard sopdoekje. De microvezeldoek is alleen wel een veelvoud beter...

En tot slot. Lees de gebruiksaanwijzing van de producten die je gebruikt goed. Als er staat: Oppervlak nat maken. Met een vochtige doek goed inwrijven en met goed afspoelen. En tot slot opwrijven met een droge doek! Doe dit dan ook op die manier...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
opschuren, bijtsen, dan lakken en harsen