Foto en lijst uit 1974 laten restaureren. Waar kan ik terecht om die foto en lijst te laten herstellen of restaureren?

Ik heb een foto van mezelf als peuter uit 1974. Het is een zwart-wit foto van ongeveer 50x30 cm en hij zit achter glas in een smalle, strakke lijst met een (nep)houtnerfpatroon.

De foto is in een hoek wat vlekkerig (waarschijnlijk vochtschade) en heeft wat nicotineaanslag. De lijst heeft stootplekjes, waar het houtnerfpatroon weg is en wit zichtbaar is.

De foto heeft tot hun dood altijd bij mijn opa en oma gehangen en als kind vond ik hem verschrikkelijk (ik sta als 2-jarige in hippie-outfit en met lang haar te plassen in een bloemenperk). Nu vind ik hem geweldig en is het waarschijnlijk het voorwerp met de meeste emotionele waarde dat ik in mijn bezit heb.

Waar kan ik terecht om die foto en lijst te laten herstellen of restaureren? Het moet een bewezen specialist zijn, want ik wil geen enkel risico nemen dat de boel verprutst wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik had ongeveer het zelfde, maar dan van een prachtige oude foto van mijn opa. We hebben de foto naar een fotograaf gemaakt, die een nieuw negatief van de foto gemaakt heeft, en een aantal kopieën die er prima uitzien. Dat de foto niet gisteren gemaakt is, zul je altijd zien, maar de nieuwe foto's zagen er mooi uit.

Dit was trouwens nog voor het digitale tijdperk. Tegenwoordig zal er nog wel veel meer mogelijk zijn. Ik zou er dus even mee naar een professionele fotograaf mee gaan en wees ondertussen heeeel zuinig op het origineel!

Toegevoegd na 43 seconden:
"Gemaakt" moet "gebracht "zijn...