Kan ik een uitgelubberde T-shirt expres te heet wassen zodat deze de juiste maat weer krijgt?

Of ga je dat goed zien? En op hoeveel graden zou ik hem dan moeten wassen om hem een paar maten kleiner te laten krimpen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het gewoon proberen, het T-shirt is nu toch al verpest.....lukt het niet meer, dan heb je leuke poetslappen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor materiaal is dat T-shirt?

Het beste antwoord

Als het om een shirt gaat wat al een aantal keren gewassen is, dan kun je het niet laten krimpen door het heet te wassen.
Die vezels zijn gewoon allemaal opgerekt, dan krijg je niet meer goed.

En verder:
* Wat voor materiaal is dat shirt?
Het maakt nogal verschil of het katoen is, of polyester of iets anders.

* Veel dingen schijnen in een wasdroger nog wel te krimpen.
Maar dan nog: WAT VOOR spul is het?

* Wat je ook doet: Op die manier wordt het er niet mooier op.

* TIP, als je moeilijk afscheid van het shirt kan nemen:
Stik met je naaimachine de naden wat in. Kleine zig/zag er langs en je kunt het maken op de maat die je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord :)

Andere antwoorden (2)

Ik zou het maar niet proberen. Zonde van het shirt, die krimpen dan zowel in de lengte als de breedte.

Zo duur zal een nieuw shirt toch niet zijn, en een kwaliteit shirt lubbert niet zo uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het geen nieuw shirt is zal er waarschijnlijk niks gebeuren als je 'm heet wast. Ik heb ook wel eens een slaapshirt bij de 90 oC ingedaan, niksgeburt, geen enkele krimp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doe hem eens een keer na het wassen in een droogtrommel over het algemeen krimpen ze dan meer dan met heet wassen.