Hoe krijg je een olievlek uit een leren schoen?

Het is olie een uit blikje tonijn. Op lichtbruin leer.

Warm water met afwasmiddel en spa rood al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (2)

Olie- en vetvlekken moet je zo snel mogelijk bestrooien met magnesium (dit kun je krijgen in de apotheek). Dit laat je een dag intrekken. Vervolgens borstel je de schoen goed af.
Om te voorkomen dat er weer een vlek in het leer komt, is het verstandig je schoen te behandelen met een leerbeschermer.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.supertips.nl/schoonmaken/tips-voor-het-verwijderen-van-vlekken-uit-leer/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vetten hebben twee eigenaardige gewoonten. 1 Ze lossen in elkaar op en2 ze binden goed aan leer. van 1 moet je gebruik maken om 2 door verdunning op te heffen. Ik denk dat wasbenzine of zo opgebracht moet worden en met tissues opgedept moet worden. vele malen herhalen. totdat na droging de vlek nagenoeg weg is. Voordeel is eel dat die schoen voortaan goed vocht eerend is.