Is het een goed idee om de asbak in de vaatwasser te zetten?

Ik heb gehoord dat de as er op een of andere manier in blijft zitten? Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

nee hoor kan geen kwaad je laat gewoon af en toe de vaatwasser wassen op het heetste programma zonder afwas maar met soda erin draaien dan lossen alle vetresten en andere onzuiverheden op
je kunt ook een speciale vaatwasreiniger gebruiken maar dat is duurder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soda ontkalkt dat de vaatwasser ook? Ik doe het ook altijd in de wasmachine, de was wordt er gelijk zachter door. En het ontkalkt de wasmachine ook, zei de oma van mijn vriendin tenminste. Maar ik wist nooit zeker of het ook in de vaatwasser kon.
Bedankt he

Andere antwoorden (10)

Ik denk niet dat de as er in blijft zitten..Wel is het smerig om een asbak in je vaatwasser te doen!
Dus geen goed idee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan geen enkel kwaad. De as wordt keurig afgevoerd met het waswater.
AWM
14 jaar geleden
Niet minder smerig dan als eerste de asbak afwassen en dan de rest in hetzelfde sop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier worden ze nooit goed schoon idd. Ik was ze altijd apart af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je de was op minimaal 60 graden wast ben je er zeker van dat alles goed schoon is hoor. Of er nu wel of geen asbak inzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je de asbak eerst even schoonmaakt, dan is het geen enkel probleem.

Een tip die ik zelf toepaste toen ik nog rookte:
Als de asbak schoon is spuit er dan een wc geurtje in, zo stinkt de asbak ook niet meer in je huiskamer, als er as in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé....dat doe ik ook!+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn wij eensgezind hè :)
Ja hoor, tenzij het een houten asbak is. Maar voor alle andere asbakken (steen, metaal) geldt dat je ze prima schoon krijgt in de vaatwasser. Wel eerst even leeggooien natuurlijk, en eventueel omspoelen.

Je moet alleen niet wachten tot er een hele berg aangekoekte as op je asbak zit, want die krijg je er zelfs met geweld nauwelijks af. Gewoon 's avonds legen en meedraaien, kan geen enkel kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me dat niet voorstellen , maar even met een papier schoonpoetsen voordien dan kan het helemaal geen kwaad.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het eerst leeg maakt.
Dan is dat natuurlijk geen kwaad.
Wel eerst de as en de peuken in de afvalbak gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast ritueel bij mij: 's Avonds eerst de asbak leegmaken en met de vaatdoek uit doen, vaatdoek in de was en asbak in de vaatwasser. Ooit heb ik het een keer geprobeerd zonder afdoen en toen was de asbak wel schoon maar op de rest van de vaat zat een spoor van as.