Hoe krijg je moddervlekken uit een wit t'shirt?

Ik heb het, eens mooie, witte 't'shirt gewassen in wasmiddel van Ariël met een schep Vanish Oxion toegevoegd.
Volgens de reclame zou de kleding brandschoon en kraakhelder moeten worden. Niet dus!
Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgende keer voor je gaat wassen de vlek insmeren met het een of ander middeltje. Door het wassen brandt je de vlek min of meer in de stof, dus preventief insmeren werkt meestal beter.

Het beste antwoord

Weet je wat ik altijd doe?
Iedere hardnekkige vlek smeer ik in met gewone groene zeep.
ik gooi het bij het wasgoed,en als ik een draai heb,gaat het gewoon mee.Omdat de vlek met de groene zeep zo lekker in kan trekken,is het eruit na het wassen.
Werkelijk waar...al die dure hulpmiddelen heb je niks aan...koop bij de supermarkt een pot groene zeep en smeer de vlek er maar mee in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip +1
Je bedoelt die kleine potten met vaste groene zeep? Ik gebruik wel die vloeibare zeep, voor de dweil enzo, kun je die dan ook voor kledingvlekken pakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja..de potten met groene zeep...niet de vloeibare hoor...
gewoon een klodder op de vlek smeren,en in de wasmand gooien,al ligt het er een paar dagen in,dat geeft niks,het droogt niet uit of zo en dan meewassen met ander wasgoed....echt..ieder vlek gaat ermee weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor de groenze zeep!
Dat is toch het beste voor het milieu en als ik u moet geloven het beste voor elke vlek!

Andere antwoorden (7)

Het kledingstuk gewoon een nachtje in de week zetten.
Vanish oxion in een emmer oplossen en laat maar een nachtje staan,dan weekt hij goed in.
Anders een beetje chloor toevoegen en ook inweken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen Chloor. Chloor tast het weefsel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het weefsel wordt niet aangetast maar wel de verfstoffen, dus zeker geen chloor gebruiken als het geen wit T-shirt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas heeft dit shirt blauwe mouwtjes maar ik zal het onthouden!
Uit oma weet raad (goedkoop en baat het niet, schaden doet het ook niet):
De vlek inwrijven met afwasmiddel en daarna nog een keer in de wasmachine wassen
Verder kun je ouderwets Ossengalzeep gebruiken of het modernere Vanish
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de vlek even voorbewerken met Vanish, dus op het droge T-shirt wat Vanish doen, even een beetje deppen zodat het weefsel de Vanish goed heeft geabsobeerd en dan in de wasmachine ermee.
Gegarandeerd dat je vlek eruit is.
Ik pas deze methode regelmatig toe op mijn (witte) shirts die tijdens het verzorgen van mijn paarden na het rijden altijd wel ergens een vlek oplopen. (vaak van het speegsel van een van de paarden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een echt wit t-shirt is, kun je het gerust een nachtje in een emmertje met verdund bleekwater laten weken, desnoods eerst een beetje onverdund op de vlek zelf, en dan in t water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goeie tip! Alleen heeft dit t'shirt blauwe mouwtjes.
Maar ik zal het onthouden!
Er zijn van de merken Dralon en H&G prima wit wassers op de markt.. Is in mijn huishouden onmisbaar geworden omdat het gewoon altijd werkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, deze middelen ken ik niet. Ik denk dat ik ze ook aan ga schaffen!
Ossengalzeep werkt super! Zeep nat maken, bewuste plek op shirt natmaken met lauw water. Insmeren en de stof met de handen tegen elkaar schuiven. Herhalen en uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een ossenfgalstick. Het punt met dit shirt is dat mijn dochter door de modder moest krijpen in een shirt van school. Ik moet het Groot aanpakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het was kruipen..
gewoon eruit knippen